Negotia i ny drakt

Tydelig logo. Klare farger. Tidsriktige fonter. Rene designelementer. – Vi er veldig stolte av å kunne presentere Negotia i en helt ny drakt, sier Viktoria Fladby, leder for marked og kommunikasjon.

Mange elementer og virkemidler. Til det nye designprogrammet er det også utviklet en serie illustrasjoner. Her er en av dem. Kunne denne dama trenge en bedre arbeidsdag, tro?

Fladby og nøkkelpersoner i administrasjonen har det siste halvåret jobbet fram den nye grafiske profilen i samarbeid med kommunikasjonsbyrået Boldt.

– Målet har vært å skape et tidsriktig uttrykk med en visuell profil som kommuniserer godt og helhetlig. Underveis har vi kjørt tester mot både tillitsvalgte, Negotia ung, medlemmer og ansatte, som hjelp til å ta de rette valgene, sier Fladby.

Hun framhever tydelighet som det viktigste stikkordet for det nye uttrykket:

– Det visuelle setter i gang sanseapparatet vårt. Logoen, fargene og de andre elementene legger igjen et avtrykk, som skaper en oppfatning av hvem vi er. At Negotia framstår som tydelig og klar i alle sammenhenger har vært en ledetråd i utviklingen av det nye designet.

Negotia har spreke målsettinger om medlemsvekst og innflytelse i arbeidslivet. Den vedtatte visjonen er å være i front og vise vei til en bedre arbeidshverdag. Lederen for markeds- og kommunikasjonsavdelingen sier at den grafiske profilen er en viktig støtte i dette arbeidet.

– Den signaliserer identiteten vår og gir oss effektive kommunikasjonsverktøy som hjelper oss på veien mot målene. Vi gleder oss til å jobbe med dette i tiden framover, og er spent på responsen fra medlemmene og omgivelsene, sier Viktoria Fladby.

Ta en titt på designmanualen

Kommunikasjonsavdelingen er klar. – Vi gleder oss til å jobbe med den nye og friske grafiske profilen. Fra venstre: Herman Gjeitanger, markedskonsulent; Viktoria Fladby, leder marked og kommunikasjon; Cathrine Ekenes Iversen, markedskonsulent og Monica Linn Utkilen, markedskonsulent. Foto: Terje Bergersen

Hei, jeg heter Nora. Hva kan jeg hjelpe med?