TETT SAMARBEID. Hovedtillitsvalgt Lars Einar Ingvaldsen (til venstre) og salgsdirektør Aleksander Fonn Næss i Coca Cola, understreker betydningen av et tett partssamarbeid for å finne løsninger og skape god utvikling. Foto: Terje Bergersen

Brukte koronatiden til stort kompetanseløft

Et av fagbevegelsens viktige innspill til myndigheter og næringsliv under koronatiden, var å tilrettelegge for kompetanseutvikling blant de ansatte. Hos Coca-Cola omsatte partene oppfordringen i praktisk handling.

Innen utgangen av 2021 vil rundt 60 ansatte hos drikkevareprodusenten Coca-Cola ha tatt fagbrev. Nærmere 70 vil ha gjennomført høyskolekurs i samarbeid med Kompetanse Norge, og det samme antallet har økt sine digitale ferdigheter i forskjellige Office-programmer gjennom Excel-akademiet.

- Vi er svært fornøyd med disse tallene. Og enda bedre blir det når vi vet at over 400 i samme periode har tatt forskjellige interne kurs som bedriften tilbyr, sier hovedtillitsvalgt Lars Einar Ingvaldsen.

Les hele artikkelen i medlemsbladet Negotia magasin

Hei, jeg heter Nora. Hva kan jeg hjelpe med?
Personvernerklæring Informasjonskapsler Endre dine samtykker